Děti v 5. B (ale samozřejmě nejen ony) se intenzivně věnují čtenářství. V uplynulých dnech realizovaly projektový den, který jejich čtenářství trochu shrnoval. A co o výkonech a výtvorech dětí napsala sama paní učitelka:
"Stanovení cílů čtení přikládám velkou důležitost. Myslím, že po pravidelné čtenářské práci by měly být děti připravené stanovit svůj čtenářský cíl (nestanovujeme si cíle jako : Přečtu 10 knih). Jedná se o konkrétní cíle související se zlepšením propracovanosti jejich čtení. Někteří s tím trochu bojovali a moc se nedařilo. Nejdříve jsme si prohlíželi zpětně naše ,,Záznamy z četby“ a prozkoumávali, čemu jsme se ve čtenářských hodinách věnovali a jaké strategie jsme rozvíjeli. A povídali si o tom, o čem si myslí, že jim dělá trochu problém, v čem si přejí zlepšit nebo naopak co se jim dařilo a v čem se cítí jisti. Ano, máme tam chyby, ale šlo mi především o vystižení jejich vlastních pocitů. Pokud budou děti souhlasit, vystavím na chodbě školy k přečtení.
A co pro mě byla ta nej reflexe? Když se děti shromáždily před tabulí a řekly : ,,Paní učitelko, máme to krásné!“
A níže ukázky práce dětí z projektu.
Tři panely = tři reflexe, které je odrážejí jako čtenáře